josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Adrenaline forest

Kategori: Allmänt

Näst sista helgen i Wellington blev himla lyckad. En nykter utgång i fredags efter att ha kört till Amandas födelsedagsparty med tyvärr lite för lite folk ute men Swedish House Mafia ett tretal gånger (då vi varje gång blir lika exalterade, tröttnar ju aldrig haha) innan jag spontant sov över hos Amanda, inte hann äta (sedan halv sex kvällen innna) för att göra adrenaline forest som var så mycket tuffare än jag hade trott. Klättrar alltså högt uppe i träden över vajertrådar, linbanor och klätterrep på olika nivåer och efter att bokstavligt talat skakat pga att inte ha ätit (ja mamma, dummaste jag någonsin gjort men men) och trillat ner från repen och blivit hängande i min sele har jag nu fyra fina blåmärken på armarna som är större än tennisbollar, bra där ja. 
Snabbt hem och byta om för indisk middag i stan med tre andra tjejer innan jag sov över hos Ilona och mötte upp Cosi dagen efter för att göra egna smycken, äta franska crepes och kolla i världens bästa "souvenirbutik" där jag köpte ett pussel över Wellington till mig själv för 40 dollar. Nämnde jag att jag nog har blivit barn på nytt lite för mycket här borta? 
 
Vädret pendlar fram och tillbaka från att i början av förra veckan gå ner under 10 grader och kallt kallare kallast inomhus till att nu vara behagligt t-shirt väder, vädergudarna gör en inte klok här borta alltså. 
Så är inne på min tredje sista vecka här borta, varav två helger och en vecka spenderas på nordligare bredgrader. Det är så sjukt och så mycket ångest att jag egentligen inte ens vill tänka på det. Så det gör vi inte nu. Sudda sudda sudda bort de dumma tankarna och lev i nuet. Eller ja, för en minut eller så i alla fall. 
Nu blir det Sex and the City, en kopp te och lite fix på datorn, precis som hemma. 

Kommentarer

  • Pappa Janne säger:

    Nice :-))

    2013-04-19 | 10:25:13

Kommentera inlägget här: