josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Melbourne

Kategori: Allmänt

Melbourne i Australien är platsen jag befinner mig i (på?) just nu och hoppas faktiskt få lite gratis spagetti och köttfärssås till middag snart hehe, tänk vad bra maten har löst sig idag. Fri frukost (vita toast och flingor) ingick också. 
 
Igår var det alltså dagen med stort HEJDÅ som väntade. 
Det är det värsta jag någonsin har gjort. 
De flesta av er vet att jag inte är tjejen som gråter, folk blir snarare frustrerade för att jag inte kan pressa fram en enda liten tår. Igår vet jag inte vad som hände men det var ett vattenfall, herregud, i strida strömmar. 
Morgonen började lugnt enda tills jag hoppade ur bilen för att följa med Oliver till skolan. Där började det och jag fick inte fram mycket vettigt till honom när jag kramade min stora kille en sista gång. Samla mig litegrann i bilen upp till andra skolan och sen började det igen. Jag var en sån jävla mess och det gjorde riktigt ont i hjärtat att säga hejdå till mina små busungar. Torka tårarna, äta sen frukost med Melanie och Olivia som vi var på första dagen jag kom hit (rätt kul ju faktiskt :)) innan flygplatsen väntade. Trodde det skulle gå bättre men nope, tårarna kom igen haha. Som tur var kom Ilona (som jag reste med) på samma flyg och det var bästa supporten nånsin (och hela eftermiddagen på flygplatsen!), grät säkert en fjärdedel av flyget och jag har aldrig upplevt så mycket känslor som när jag kollade ut över Wellington en sista gång. 
Nu fattar jag vad andra snackar om när de säger humörsvängningar, under en kvarts samtal med Amanda hann jag vara allvarlig, skratta, gråta och allt annat man nu kan nämna, nu skrattar jag jag bara åt tanken. 
 
Anyway, kom fram till Melbourne runt 20 på kvällen och efter strul med hur jag skulle komma till hostelet löste det sig väldigt bra till slut och jag la mig helt utmattad i sängen. 
Idag gjorde jag en "fri" guidad tur i Melbourne där man betalar i dricks och sen läst i flera timmar ute i solen. Välbehövligt efter intensiva dagar och en förkylning och ont i halsen som vägrar ge mig sig. 
 
Imorgon träffar jag Emily från Fiji och litar helt på henne vad hon har planerat den närmsta veckan, ska bli galet kuk :D (även fast jag är lite orolig för hur mycket pengar jag kommer spendera haha, hon lever inte backpacker stil på samma sätt...). 
Vi hörs!! 

Kommentarer

  • Helena N säger:

    Jaha, och här står jag och bölar när jag läser så det droppar på Villes huvud som sover i sele på magen ;) Det blir bara värre med åren det där blöderiet!? Tack så mycket för uppdateringar om livet där borta iaf, kul att läsa när en annan sitter i en stuga i skogen :) Ses snart!

    2013-05-09 | 12:45:51
  • Johanna säger:

    Åh, men fina, fina vän! Så svårt det kommer att bli för dig att komma hem... Men du har flera vänner som väntar tålmodigt på dig och som har väntat i alldeles för många, långa månader. Det kommer bli tufft att komma tillbaka till den gamla vardagen och blir det sådär tufft och du bara behöver komma bort ett litet tag, så ska du veta att du har en gästsäng som står hemma hos oss. Den får du använda när du vill. Hur mycket du vill <3

    2013-05-10 | 10:05:57

Kommentera inlägget här: