josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Slow motion

Kategori: Allmänt

Tänk vad veckorna går fort, samtidig som vi flyttade bak klockan måste de ha gjort dygnet kortare också, något annat är inte möjligt. 
 
I veckan har jag hunnit med playdate med Kia i botanic gardens, junglerama dagen efter med Kia igen och en väldigt härlig dag med Jake och pojkarna (och farfarn i slutet) där jag fick lära mig mer om rugby och kricket och sen ha picknick uppe på skolan i solen. Sen... 
Skulle vi ta oss hem igen och jag skulle hjälpa Leo att cykla nerför backen genom att hålla i "ett långt handtag" som de har bak på cykeln och göra att han inte går för fort. Vi börjar ta oss nerför när handtaget plötsligt lossnar och Leo börjar flyga nerför backen (som är ganska brant). Ni vet känslan när man är på väg att trilla och allting börjar gå i slow motion men man kan inte göra så mycket åt det. Exakt så kändes det. Glädjen som utbyttes mot skräck gick fortare an jag hann blinka och jag störtade efter Leo. Inte långt droppade jag picknick korgen så att det tydligen flög ut tallrikar, bestick, öppnare och annat haha, och jag var såå nära att få tag i honom. Men inte nära nog. Snart därefter (vi snackar alltså inte mer än 20 m här och några få sekunder) tappar han balansen och flyger framåt och slår i ansiktet. Blodigt ansikte där näsan och pannan är uppskrapad och framför allt en väldigt rädd Leo. Och en minst lika skakig Josefine. Som tur var hände inget allvarligt och jag tackar verkligen gudarna. Så snabbt som något sånt händer och man är helt hjälplös, lite för mycket drama i den här familjen i mellanåt asså haha. 
 
Oavsett så hostar Leo som bara den igen så han var hemma idag från skolan och likaså imorgon. Mina värdefulla lugna timmar framför datorn och träning, det var dem ja... Börjar nog skatta mig rätt lycklig att jag inte är här under vintern när de är hostiga och förkylda om vart annat haha. 
Pussel och bakning stod på schemat (känner du igen dem mamma? :D), och senare på eftermiddagen tog vi en tur till biblioteket innan simning för Elliot. 
 
Nu ska jag fortsätta fixa med presenter, får berätta mer om helgen på lördag förhoppningsvis, imorgon blir en lång dag och sen party hos Amanda och utgång woop woop!
Får se vad för äventyr pojkarna har att bjuda på imorgon ;)
 
 

Kommentarer

  • Pappa Janne säger:

    Kan tänka att du hade hjärtat i hals gropen. ..så snabbt det kan gå...men slutet gott allting gott

    2013-04-12 | 09:09:45
  • Mamma Christina säger:

    Tur att du är snabbtänkt och snabbfotad! Det ska väl göra lite ont att växa upp - men inte för mycket! Tur det inte tog hårdare. Har barnen cykelhjälm i NZ?

    Visst känner jag igen kakorna. Så fina de blev. Säkerligen goda också!

    Kram mamma Christina

    2013-04-12 | 12:43:38

Kommentera inlägget här: