josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Goodbye party

Kategori: Allmänt

Swiiisch sa det och så var jobbveckan över igen. Förvånansvärt mycket jobb trots 4-dagars vecka med heldag i tisdags och definitivt en lång dag igår när Melanie hade blivit matförgiftad och låg i sängen hela dagen och Jake var borta från halv åtta på morgonen. God morgon och upp och hoppa! Men dagenn gick ändå förvånansvärt bra! Trots Oliver som hade kissat ner sängen på morgonen, glömde att Elliot stod för morning tea och fick ta en extra tur till affären, laga mat, träna, hämta upp pojkarna, härlig timme på stranden, simlektion och hålla koll på Oliver samtidigt, hem och fixa klart maten och försöka äta med tre halvgnälliga pojkar som alltid är övertrötta efter simningen och sen få alla i säng. Det är sådana dagar som man tilldelar sig själv en guldstjärna och en klapp på axeln! (och lite choklad, men det håller vi tyst om)
 
Nu ska jag snart göra mig i ordning för middag och utgång ikväll och tyvärr även säga hejdå till Natalie, som kom på samma orientering som mig. Usch, hatar sånt här. Inte många veckor kvar tills jag har desto fler att säga hejdå till.. 
Sjukt peppad för utgång i alla fall och se vad Welly har att leverera än en gång! 
 
I helgen väntar förhoppningsvis roadtrip till Castlepoint med Amanda imorgon och sen är jag barnvakt på kvällen då jag gav det i julklapp till Jake och Melanie (sådär lite smått på tiden att de utnyttjar det...) och söndag ser oplanerad ut. Måste fixa med deras scrap-book och verkligen börja planera alla resor. Nån gång. 
 
Nu väntar hattletande som är kvällens tema! 
 
 

Kommentarer

  • zandra säger:

    hej jag är också i nya zeeland och är au pair. det där med chokladen känner jag igen då vi har en hemlig låda i skafferiet haha. har också gett i present att vara barnvakt en kväll/natt. mycket uppskattat av dem, men jag har också bara 3 helger kvar så de ska utnyttja det nu ihelgen haha.

    2013-04-18 | 10:50:52
    Bloggadress: http://lifeaccordingtoz.blogg.se

Kommentera inlägget här: