josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Flyg med små (stora!) pojkar

Kategori: Allmänt

Idag fick jag en ny guldstjärna. Men ingen choklad, attans attans. Idag var dagen där jag skulle flyga upp till Auckland med Elliot och Leo på egen hand, något ingen annan har gjort innan. Lite smånervöst men samtidigt förhållandevis självsäker, klart att jag skulle klara det här! 
Vi förberedde väl med lyxigt snack för pojkarna i deras egna lilla ryggsäck, där vi även hade ett "koppel" på haha, utifall att de började springa iväg för mycket, packade väskorna väl så det skulle bli så enkelt som möjligt att bära allt, ett antal böcker att läsa (där jag valde favoriter med lite mer text så de inte tog slut för fort, man får ju inte va dum!) och datorn med i extra fall vi skulle behöva vänta eller underhålla pojkarna med en film. Det gick verkligen så bra. 30 kg bagage, två pojkar och två Nalle Puh gosedjur att hålla reda på och det gick så smidigt. Inget koppel, inget filmtittande och inga pojkar som hamnade på nyheterna. Hur många rutor choklad är jag värd? 
Skrev på facebook nyss: "When it's almost easier to fly up with two boys to Auckland than drawing with them for 5 minutes, is something wrong then?"
Befinner mig nu hos Melanies föräldrarna som är värdens gulligaste. Så enkla att prata med och gästvänliga, ännu några som jag kommer sakna härifrån. Imorgon går nog dagen åt planering och lite slappande om vädret plötsligt inte bestämmer sig för att ändra sig till sol, innan jag på söndag reser iväg, men kan försöka skriva om det imorgon. 
 
En vecka som annars har varit bra men regnig och höstig. Lite varmare den här veckan men regn regn regn, Inte lätt med tvätt och hitta på grejerna med pojkarna. Lyckades dock väldigt bra måste jag säga; zoo med Kia och hennes kids på måndagen, simning på tisdagen och träffa Matilda och Amanda i stan för middagen på kvällen, lägga barnen på onsdagen och se efterlängtade Linn efteråt och igår playdate med Bea och sen käka popcorn och dricka alldeles för mycket te med Kia och Amanda. Svenskt är det som gäller haha. 
Försöker skriva mer imorgon, på tiden för lite mer tankar va? 
 
Avslutar med världens bästa tinman, man bara måste älska det här ju!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: