josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Ahipara

Kategori: Allmänt

Ett snabbt litet hej tänkte jag hinna med innan jag går och lägger mig. 
Befinner mig nu i Ahipara med Ilona på YHA Hostel, med gratis Wi-Fi som ni säkert förstår! 
 
I helgen har jag hunnit fixa massor på datorn vilket var jätteskönt, mindre stress framöver och fick skrivit tvillingarnas Goodbye letters (istället för Learning stories), bokat boende för de två första nätterna i Dubai, sökt hostel i Sydnet, läst på mycket om Dubai och ska bara få lite svar från Carro så ska vi nog ro det i hamn också haha och lite annat smått och gott. Blev tyvärr en del jobb i lördags bara för att jag valde att vara hemma (och ville fixa grejer, så lätt var det ja...), men kändes mer okej i alla fall när jag vet hur kort tid det är kvar, det är trots allt de jag kommer sakna mest! 
 
Ilona sov hos oss under natten (världens bästa och gulligaste morföräldrar!) och idag började vi färden norrut. Kringelikrokvägar genom sol den ena sekunden och spöregn den andra, kommer aldrig bli klok på det här vädret... Stannade vid världens vackraste och längsta strand, som man dessutom kunde köra på :D Lovar att visa bilder senare. Stannade även vid ett helt enormt jättegigantiskt supermegastort (okej, kanske räcker där, tror ni har fattat poängen...) träd, kände sig rätt liten i jämförelse.
Ser väl inte jättemycket fram emot att sova i bilen vissa nätter och leva på kalla bönor i tomatsås typ, men vet att Ilona gärna vill det för att spara pengar så får väl bli det några nätter, om en vecka är jag återigen i min sköna säng med obegränsad tillgång till mat så det ska vi säkert klara av haha. 
 
Imorgon åker vi iväg på busstur till Cape Reinga som är den nordligaste punkten och förhoppningsvis kunna "surfa" nerför sanddynerna på 90 mile beach - håll tummarna för fint väder! Inte helt fel för 27 dollar (vanligtvis dubbla) som jag hittade av ren tur på GrabOne förra veckan. 
 
Om vi inte hörs mer under veckan återkommer jag söndag- eller måndagkväll, längre än så blir ni inte av med mig. 
Ha en bra vecka, hoppas ni får behålla våren :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: