josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Fashion week

Kategori: Allmänt

Så i veckan som gått har jag hunnit se Netball för första gången. Lite som enklare basket och väldigt enkelt att förstå, framför allt om man jämför med de andra nationsporterna rugby och kricket. Amandas värdmamma är tränare för Wellys damlag Pulse så hon fick biljetter dit, sjukt kul. 
 
Vi gjorde egna fjärilar som fortsättning på temat med fjärilar och larver som jag kanske har berättat om innan, annars tar vi det i nästa inlägg. 
 
På vägen in till stan hittade jag den här målning och gick plötsligt lite stoltare och låtsades att jag hade Herr Nilsson på axeln. 
 
Firade att Amanda fyllde 20 i tisdags och gick vidare till en bar med den här inredningen, sjukt coolt!
 
Hade hejdå middag för Natalie och sen var det utgång i vanlig ordning, en liten extra detalj med hatt-tema och jag tog barnen partyhatt och fick mer grattis hälsningar än någonsin, tackar vi för. Taxi resan hem var allt det bästa haha när vi snackade om den europeiska ekonomin och kom in på krisen i Nordkorea halv fem på morgonen, man börjar ju undra ibland haha... 
 
I lördags blev det ingen utflykt men mötte upp Amanda i stan och bara snackade alldeles för många timmar i sköna saco säckar. I veckan har det varit Wellingtons Fashion week och vi såg ett tält och tänkte bara gå in och se vad det innebar. När vi kom in kom en man fram till oss och frågade vad vi gjorde där och frågade oss om vi ville kika in. Kom direkt in till slutet av en modevisning precis där fotograferna var. Och inte nog med det, plötsligt hörde vi en låt som båda kände igen så väl - och så var det en svensk låt!! Familjen - Det snurrar i min skulle, på svenska och allt som vanligt, så sjukt!!! :D AAAH, extas var det!
 
På kvällen var jag barnvakt och Amanda och jag kollade på Prestige. Galet bra film men gäller att hålla fokus, se den verkligen! 
 
Idag efter att ha fått en extra timmes sömn då vi ställde tillbaka klockan (10 timmars skillnad nu!) mötte jag upp lite tjejer för att äta så mycket pannkakor man vill, MUMS. Mer snack och sen åt jag indisk middag med Amanda och Brit, Mansala Donsai, försök göra det ni. 
 
Klockan är alldeles för mycket nu hör ni (vad annars...) så dags att dra sig. 
Exakt en månad kvar idag. Usch. 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    VADDÅ USCH?!

    2013-04-08 | 10:00:00

Kommentera inlägget här: