josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

De sista glimtarna

Kategori: Allmänt

Väskan är så gott som packad. Flygbiljetterna är utskriva. Alldeles för mycket australienska dollar är växlade efter att ha tömt mitt nya zeelänska konto. Ännu ett hejdå idag, imorgon är jag två vänner och familjen kvar, en familj som jag inte trodde kunde få en så stor del av hjärtat, med pojkar som jag har skrattat med, skrikit på, busat med, brottats och kramats och ett hjärta som sväller bara jag kollar igenom scrapbooken jag gjorde till dem. 
Imorgon drar vi av lakanen, rullar ut resväskan ur huset, säger hejdå till pojkarna på skolorna, äter frukost på samma café som familjen tog mig till första dagen i Lyall Bay och lyfter mot först Auckland och senare Melbourne. 
På torsdag träffar jag min australienska vän som jag träffade på Fiji som har planerat så himla mycket roligt att jag faktiskt blir lite exalterad!! Tänk om det fanns fler såna människor! 
 
Nä hörreni, nästa uppdatering får ni allt från landet som börjar på A och ligger 2 timmars tidsskillnad bort. 
 
Tänkte att jag kunde kopiera vad jag skrev på Facebook, bättre formulerat än så blir det inte :)
 
Last night in Wellington and New Zealand before I move on to Australia and Dubai for a few weeks before Sweden... Thanks heaps to everyone who's made this year the best time of my life! Especially a big thanks to the greatest Pearson family whom I will miss more than I thought was possible. 
If home is where your heart is, I now have two homes and a split heart. Love you all! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: