josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

En sista helg

Kategori: Allmänt

Hej fina. 
Tiden rusar förbi här borta och sista helgen är halvt avklarad. 
Jag har så mycket att berätta, hade en underbar resa med Ilona där jag fick se nya fina platser av Nya Zeeland och bli ännu lite kär i landet, och nu har jag haft en sjukt intensiv vecka med pojkarna som har lov och därmed heldagar plus Melanies bror med fru som hälsade på några dagar, sen Olivia som kom. och dagen efter Jakes bror Sam, fullt hus wooho. 
Har haft en sjukt fin helg so far. Igår var det familjetid på eftermiddagen med stranden, utkiksplats och familjefoto haha och avsluta på ett café med cyklar för barnen. Vilken go familj asså. På kvällen kom 14 tjejer hit för snack och dricka som Melanie hjälpte till att anordna och jag hade en så galet bra avslutning och omringad av så goa tjejer, fick allt tårar i ögonen efter att ha fått ett helt fotoalbum med bilder från året. Rörde oss in till stan för sista utgång och tappade bort varandra direkt såklart haha och folk som stack hem. 
Anyway nu borde jag börja provpacka för att se hur dåligt jag ligger till haha innan jag åker upp till stan en sista gång för lunch med gänget och sen finmiddag ikväll med familjen. Vilken avslutning va!!
 
Jag lovar att bilder och bättre uppdatering kommer snart igen, men nu ska jag leva livet de sista dagarna, om två dagar åker jag, det är så galet att jag inte ens vet var jag ska börja!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vi längtar efter dig! Men först ska du klara av Australien och Dubai. Och jag ska få uppleva ESC på plats. Imorgon börjar det på allvar. Men till helgen ska vi först till Rugen o cykla med tre andra par, bl.a. Anders & Lena. Ska bli härligt. Pok pappa

    2013-05-05 | 22:14:32
  • Mamma Christina säger:

    Hej vännen
    Jag kommer att sakna alla dina härliga reseberättelser som de "guldkorn i vardagen" de varit och när saknaden efter dig har gjort sig påmind har jag oftast kunnat läsa at du har det bra; och då har det ändå känts lite bättre!
    Som pappa skriver - vi längtar efter dig - och ser fram emot att höra om dina äventyr live istället.
    Njut av NZ de sista dagarna nu. Du får tänka, att skulle abstinensen bli för stor ligger landet kvar (fast jag hoppas vi får rå om dig ett tag först i alla fall!)
    tröstekram mamma Christina

    2013-05-06 | 11:44:46

Kommentera inlägget här: