josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Flyttat ut

Kategori: Allmänt

Nu är det verkligen här. Dagarna går att räkna ner, Olivia den nya au pairen kom ikväll och jag har flyttat in i Olivers rum med alla grejer så att hon kan överta rummet och flyttar in i movie rummet imorgon. Imorgon är det torsdag och jag har 5 dagar kvar här borta. 5 dagar. 5 dagar??!!! Allting är bara så jävla himla overkligt. Jag ska inte vara kvar här. Någon annan ska ta hand om Elliot och Leo. Mina barn!? Som inte alls är mina barn. Har bara sagt hej till henne innan hon gick in och la sig så vi får se imorgon, hon verkar trevlig men på ett sätt vill jag bara fly och blunda och hålla för öronen som ett litet barn och samtidigt kul att visa henne runt och ha de bästa dagarna någonsin med familjen och kompisarna. Aja, lite förvirrat i Josses lilla Nalle Puh hjärna för tillfället men de där bitarna ska nog också falla på plats till slut. Ska försöka släppa alla tankar och lägga mig nu, men inte i min säng buuhu, den kommer jag sakna. Mental note. Köp inte 90 säng fler gånger. 
 
 

Kommentarer

  • mamma Christina säger:

    Hej vännen
    Man får känna sig ledsen, frustrerad, stressad över allt som sker. Tänk om du bara längtat hem.....
    Tröstekram mamma Christina

    2013-05-02 | 15:06:45

Kommentera inlägget här: