josefineinyazeeland.blogg.se

I den här bloggen får du följa mig, Josefine, på äventyret att vara au pair i Nya Zeeland. Allt från lek med barnen till äventyr, tankar och funderingar. Enjoy!

Linn gästbloggar!

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Idag är det inte Josefine som bloggar, utan Linn, haha. 

Jag sitter för tillfället i Josefines säng och kollar på henne när hon försöker packa i ordning lite saker. Eller ja, allt ska tydligen ner i väskan för att städerskan kommer imorgon för att städa ur garderoben och allting. Stackarn. Sen kommer ju Olivia (den nya au pairen) på onsdag med, så då flyttar Josefine ut i vardagsrummet för att sova där dom sista nätterna. 
 
Det känns helt sjukt att hon verkligen ska åka? Kommer bli så himla tomt... Kommer liksom ihåg när vi räknade och sa att "Jo men herre gud, det är hela 12 veckor kvar, nästan 3 månader". Svisch sa det ja. Och nu är det jag som är där, med 14 veckor och 3 månader kvar. Svisch säger det så står jag också och undrar hur fan jag har samlat på mig en miljon saker på så kort tid, och hur i hela världen jag ska få med mig allt hem? Jaja, tur att vi inte bor allt för långt ifrån varandra hemma i alla fall! Jag håller ju hus i Göteborg, typ, så Öresundståget neråt några timmar så är jag i Malmö! 
 
För övrigt ser jag fram emot en rolig lördag där vi ska vara här först, för lite drinkar och snacks, för att sedan inta Wellingtons nattklubbar för sista gången tillsammans. Nä, usch, vill inte tänka på att det är sista gången... 
 
Frågade precis Josefine om hon ville hälsa något till sin blogg, haha, och hennes svar var att hon vill att någon ska stoppa tiden så att hon inte behöver åka hem. Försöker påminna henne om att hon ska ju faktiskt ut på nya äventyr. Australien och Dubai ju! Är faktiskt riktigt avundsjuk. Hon slipper den hemska, kalla, regniga, blåsiga (vindiga, haha!) vintern här och åker hem till sommar och studenter. Gotting! 
 
Men nu känner jag mig inte riktigt kvalificerad nog att fortsätta skriva, så, Puss & kram! (Tänkte skriva att ni kan ju läsa min blogg som uppdateras mer, men det gör den inte för min dator har dött, hehe)
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Härligt med gästskrivare...
    Pok pappa

    2013-04-29 | 22:40:41

Kommentera inlägget här: